Villkor för handel hos CollectorsCage ApS
Allmän information
CollectorsCage ApS
Amagertorv 31,
1160 København K
CVR-nr: 42899429
E-post: support@collectorscage.com
Returnerade varor måste skickas till vårt kontor:
CollectorsCage ApS,
Amagertorv 16, 3 floor
1217, København K
Priser
Hos CollectorsCage ApS är alla priser i danska kronor och inkluderar moms och skatter. Priset justeras dock efter din IP-adress, så om du till exempel befinner dig i Sverige kommer priset att ändras till svenska kronor. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser från dag till dag utan samtycke. Reservationer görs för slutsålda artiklar.
Betalning
CollectorsCage ApS accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay. Betalningen kommer att debiteras från ditt konto först när varan skickas. Alla belopp är i DKK. Danska kronor och inkl. moms. Vi reserverar oss för prisfel och slutsålda/lagerförda varor.
Leverans
CollectorsCage ApS strävar efter att skicka beställningar som läggs före kl. 17.00 samma dag, beställningar efter denna tid skickas nästa arbetsdag. Vi levererar till hela Sverige. Varorna levereras till den leveransadress som anges vid beställningen. Vi levererar till hela världen. Dina varor skickas med Post Nord, DHL eller GLS. OBS: Om det inte finns plats på utlämningsstället kommer paketet att flyttas till närmaste utlämningsställe, vilket du kommer att meddelas om. Om det uppstår några problem, vänligen kontakta kundtjänst. Varorna levereras varje vardag. Din vara levereras normalt 1-3 arbetsdagar efter beställning. För vissa varor gäller särskilda leveransvillkor. Villkoren kommer att anges specifikt före köpet av dessa artiklar.
Rätt till reklamation
En 2-årig garanti ingår i enlighet med gällande lag. Vår garanti täcker defekter i material och/eller utförande. Du kan få varan reparerad, utbytt, återbetald eller ett prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste klaga inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet / problemet. CollectorsCage ApS täcker returkostnader i rimlig utsträckning. Observera att normalt slitage eller skador som har uppstått på grund av slitage inte kommer att täckas.
För returer, reklamationer och användande av ångerrätten, vänligen skicka till:
CollectorsCage ApS,
Amagertorv 16, 3 floor
1217, København K
CollectorsCage ApS accepterar inte COD-försändelser.
Återbetalning
Vid återbetalning ber vi dig ange bankuppgifter i form av kontonummer och clearingnummer så att det överenskomna beloppet kan överföras. Denna information kan lämnas säkert via e-post eller annan elektronisk form, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för vårt fullgörande av återbetalningen.
Ångerrätt
Varor som köpts i vår webbshop omfattas av 14 dagars full returrätt. Perioden beräknas från den dag;
- När du tar emot beställningen.
- Mottar den sista varan fysiskt i en beställning, när avtal finns om flera olika varor, som beställts i en order, men levereras enskilt eller i flera delar.
- Mottar det sista partiet, eller den sista delen fysiskt i en beställning, när det gäller ett avtal om leverans av varor som består av flera partier/delar.
- Mottar den första varan fysiskt i en beställning vid regelbunden leverans av varor under en viss period.
- Det sista partiet, eller den sista delen i fysisk besittning, vid avtal om leverans av varor som består av flera partier/delar.
- För det sista partiet eller den sista delen i fysisk besittning, vid avtal om leverans av varor som består av flera partier/delar.
- De första varorna i fysisk besittning när det gäller regelbunden leverans av varor under en viss tidsperiod.
Returkostnader är ditt ansvar. Avbeställning måste meddelas oss senast 14 dagar efter köpet och du måste returnera försändelsen senast 14 dagar efter avbeställningen. Meddelandet ska lämnas via e-post till support@collectorscage.com. I meddelandet måste du tydligt ange att du vill tillämpa din ångerrätt. Om du vill returnera varorna till oss, vänligen fyll i det bifogade returformuläret och skicka varorna till:
.CollectorsCage ApS,
Amagertorv 16, 3 floor
1217, København K
Du kan inte ångra dig genom att bara neka mottagandet av varan utan att tydligt meddela detta.
Varor som är undantagna från ångerrätten:
- Varor där returetiketten har tagits bort
- Varor som har använts eller ändrats på något sätt - t.ex. behandlats med impregnering eller fett.
Returer
Du måste returnera din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter det att du har tillämpat din ångerrätt. Du måste stå för de direkta kostnaderna i samband med returen. När du returnerar varor är du ansvarig för att se till att varorna är korrekt förpackade. Behandlingen går snabbare om du även fyller i och bifogar vårt Ångerformulär. Du bär risken för varan från det att den levererats till dess att vi mottagit den i retur. Vi tar inte emot paket mot postförskott.
Återbetalning
Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp som du har betalat till oss. I händelse av en värdeminskning som du är ansvarig för kommer detta belopp att dras av. Vid utövande av ångerrätten återbetalas alla betalningar som mottagits från dig. Återbetalningen sker med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om inte annat uttryckligen har överenskommits. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna, såvida du inte har lämnat bevis på att du har returnerat dem innan dess.
Policy för personuppgifter
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss och handla på vår webbplats behöver vi följande information om dig:
Namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
Information om vad du har köpt
Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera produkten till dig och för att kunna hantera förfrågningar om ditt köp. Behandlingen sker i enlighet med reglerna i vår personuppgiftspolicy för CollectorsCage ApS. Här kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad.
Klagomål – översikt och länkar:
Om du har ett klagomål på en produkt som köpts i vår webbshop, kan ett klagomål skickas till:
Det danska konkurrens- och konsumentverkets klagomålscenter
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk
Om du är konsument och bor i ett annat EU-land kan du lämna in ditt klagomål via EU-kommissionens onlineplattform för klagomål. Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: support@collectorscage.com